پاداش ویژه قهرمانی برای بازیکنان سنگال

به گزارش اخبار اسپرت ، مکی سال، رییس‌جمهور سنگال به دلیل قهرمانی این کشور در جام ملت‌های آفریقا، بازیکنان تیم ملی سنگال را مورد تمجید قرارداد و پاداشهای ویژه‌ای را برای آنها در نظر گرفت. در ادامه مطلب با سایت اخبار اسپرت ما را همراهی کنید.

پاداش ویژه قهرمانی برای بازیکنان سنگال

رییس‌جمهور جوایز نقدی، املاک و بالاترین نشان (مدال) کشوری را به تیم ملی فوتبال مردان این کشور اعطا کرد.

این اولین قهرمانی سنگال در طول ۶۰ سال برگزاری جام ملت‌های آفریقا است که با پیروزی ۴-۲ در ضربات پنالتی برابر مصر به دست آمد و موجی از شادی را در این کشور به راه انداخت. روز دوشنبه به دستور رئیس‌جمهور در سنگال تعطیل رسمی اعلام شد و ده‌ها هزار نفر از صبح روز دوشنبه در خیابان‌های داکار پایتخت سنگال صف کشیدند تا منتظر ورود ستاره های قهرمان باشند. در حالی‌ که این تیم برای مراسم تجلیل به کاخ ریاست جمهوری می‌رفت، صدها نفر در جاده‌ها منتظر بازیکنان بودند.

ستاره‌های سنگال هر کدام پاداش نقدی ویژه‌ ۵۰ میلیون فرانکی (معادل ۸۷.۴۱۲ دلار) و یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر مربع در پایتخت سنگال، داکار، دریافت کردند. علاوه بر این، زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع نیز در شهر دیامنیادیو برای ساخت عمارتی به یادبود تیم قهرمان سنگال اختصاص داده شده است. دیامنیادیو شهری خارج از داکار است که به عنوان نماد سنگال نوین قرار است به یک شهر مدرن ۲ میلیارد دلاری تبدیل شود. ورزشگاهی چند منظوره در این شهر مدرن نیزساخته می‌شود که قرار است تصویر ستاره های تیم ملی سنگال در آن به نمایش گذاشته شود.

بازیکنان تیم ملی سنگال همچنین بالاترین نشان افتخار این کشور که نشان افتخار شیر است را دریافت کردند.

حتما ببینید

پیروزی شاگردان برانکو مقابل استرالیا

به گزارش اخبار اسپرت ، شاگردان برانکو با تساوی مقابل استرالیا اجازه ندادند حریف‌شان یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *