پاسخ کمیته اخلاق به درخواست جلسه فوری برای عزل عزیزی خادم

به گزارش اخبار اسپرت ، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در واکنش به درخواست جلسه فوری برای عزل عزیزی خادم آن را همسو با دشمنان همیشگی ملت ایران و تلاش برای به خطر انداختن موفقیت تیم ملی در جام جهانی دانست. در ادامه مطلب با سایت اخبار اسپرت ما را همراهی کنید.

پاسخ کمیته اخلاق به درخواست جلسه فوری برای عزل عزیزی خادم

در پی اتفاقات رخ داده در جلسه اعضای هیات‌رئیسه در روز گذشته، کمیته اخلاق همسو با ریاست فدراسیون فوتبال وارد عمل شد.

کمیته اخلاق که از نهادهای مستقل فدراسیون به‌حساب می‌آید، دقایقی پیش با انتشار بیانیه‌ای با لحنی تند و کم‌سابقه، اعضای امضاکننده نامه‌ مربوط به درخواست جلسه فوری برای عزل عزیزی خادم رئیس فدراسیون را همسو با دشمنان همیشگی ملت ایران دانست و آن‌ها را به اخلال در حصول موفقیت‌های آینده تیم ملی از جمله در جام جهانی متهم کرد.

کمیته اخلاق این افراد را تهدید کرده در صورت ارتکاب تخلف، مطابق مقررات برخورد ‌«قانونی» و «عبرت‌آمیزی» به‌عمل خواهد آورد.

در بند پایانی این بیانیه هم اعلام شده، جرایم ارتکابی به مراجع قضایی اعلام می‌شود.

این واکنشی به تحرکات برخی از اعضای هیات‌رئیسه در جهت برکناری رئیس فدراسیون است.

متن این بیانیه را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

در عدالت گشایش است و آنکه عدالت را برنتابد ستم را سخت تر یابد. امام علی (ع)

 باتوجه به صعود تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام ‌جهانی و موفقیت تیم ‌ملی فوتبال و فوتسال بانوان با حفظ شئونات اسلامی و تلاش برای حصول پیشرفت در همه تیم‌ ها در رده‌ های مختلف با همکاری و عنایت ویژه دولت و مجلس محترم و وزارت ورزش و تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران علی ‌رغم فشارهای اقتصادی ظالمانه و حمایت همیشگی ملت شریف و فوتبال‌ دوستان و اهالی فوتبال و پیشکسوتان ارجمند، متأسفانه عده ‌ای عالمانه یا با جهل مرکب، با دشمنان همیشگی ملت ایران همسو شده و با اقدامات خودسرانه در قالب‌ های متفاوت سعی در برهم زدن آرامش کنونی و اخلال در جهت جلوگیری از حصول موفقیت ‌های آینده، ازجمله موفقیت در جام‌ جهانی فوتبال به‌ عنوان فرصتی مغتنم برای نسل طلایی کنونی فوتبال ایران را دارند.

لذا کمیته اخلاق با توجه به اختیارات قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوانین داخلی، اساسنامه فدراسیون فوتبال، آیین ‌نامه اخلاق فیفا و فدراسیون فوتبال و مقررات انضباطی و در راستای حفظ یکپارچگی و حراست از دستاوردها و خوشنامی فوتبال، موضوع مواد ۱ و ۲و ۳و ۴ آیین ‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، ضمن دعوت از تمامی مسئولین و اهالی فوتبال و رسانه های ورزشی به حفظ آرامش و انسجام و یکپارچگی و احترام به قوانین و حراست از دستاوردها و شخصیت و اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی، در صورت ارتکاب تخلف توسط هر شخص در هر رده و مسئولیت در حوزه فوتبال مطابق مقررات برخورد قانونی و عبرت‌آموزی به عمل خواهد آورد.

ضمناً جرایم ارتکابی نیز مطابق تکلیف ماده ۷۲ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۲۴ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال به مراجع قضایی جهت تعقیب و رسیدگی اعلام خواهد شد.

حتما ببینید

خبر نهایی؛ کی‌روش جایگزین اسکوچیچ شد

به گزارش اخبار اسپرت، کارلوس کی روش سرمربی قطعی ایران در جام جهانی 2022 خواهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *