لحظه به لحظه از پاریس: مایکل فلپس رقیب پیدا کرد!

به گزارش اخبار اسپرت: در روز پنجم بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس 4 ورزشکار ایرانی در استادوفرانس مسابقه می‌دهند، جایی که باید امیدوار به کسب مدال طلا بود. ‏در ادامه مطلب با سایت اخبار اسپرت ما را همراهی کنید.

لحظه به لحظه از پاریس: مایکل فلپس رقیب پیدا کرد!

در پایان روز چهارم بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس، ایران با کسب یک طلا، 4 نقره و 3 برنز در بین 30 کشور برتر این رویداد قرار گرفته بود، اما مثل همیشه در جدول مدال‌ها بیش از همه مدال طلا اهمیت داشته و ایرانی‌ها نیز امیدوار به کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال در روز پنجم هستند.

در رشته گلبال ایران یک بازی حساس را در یک چهارم نهایی مقابل اوکراین برگزار خواهد کرد. بعد از شکست دیروز برابر آمریکا، حالا شاگردان بهمن دوستی فقط به یک برد نیاز دارند تا وارد 4 تیم برتر پارالمپیک شوند.

از سوی دیگر در تیراندازی با کمان، ایران در رشته کامپوند میکس نمایندگانی را راهی مسابقات کرده. در حالی که طی روزهای اخیر حضور برخی از کمانداران با شرایط خاص و حتی بدون دست روی سکوی نخست باعث ایجاد شگفتی‌های بزرگ در پارالمپیک شده، به نظر می‌رسد کمانداران ایرانی هم کار دشواری برای رسیدن به مدال خواهند داشت.

از سوی دیگر در رشته دوومیدانی ایران چهار نماینده خواهد داشت. هاجر صفرزاده پرچمدار بانوی ایران در افتتاحیه که در بخش نابینایان رقابت می‌کند. همینطور الهام صالحی، امیرحسین علیپور و مهدی اولاد که در ورزشگاه اصلی این دوره از بازی‌ها یعنی استادوفرانس پاریس به دنبال رویاهای بزرگ خود خواهند بود.

در ادامه با اخبار و حواشی کامل از روز پنجم بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس با ما همراه باشید:

پوشش زنده خبری
12 شهریور 1403 ساعت 18:14
در محل برگزارى مسابقات پاراتيراندازى با كمان تيم ميكس كامپوند ايران از دقايقى قبل براى صعود به نيمه نهايى به مصاف برزيل رفت. فاطمه همتی و هادی نوری ترکیب تیم‌ ایران را تشکیل می‌دهند.

12 شهریور 1403 ساعت 17:34
تیم ملی گلبال ایران در پایان دیدار یک چهارم نهایی با نتیجه ۶-۳ برابر اوکراین شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

با این شکست گلبال ایران شانس حضور در مرحله نیمه نهایی و مدال را از دست داد و برای رتبه پنجم تا هشتم کار خود را ادامه خواهد داد.

شناگر نامدار اسپانیایی رکوردی خیره‌کننده را در پارالمپیک پاریس از آن خود کرد و نامش را برای همیشه در تاریخ مسابقات جاودانه کرد.

ترسا پرالس متولد سال 1975 در ادوار مسابقات پارالمپیک به رکورد 28 مدال رسید. اسطوره 47 ساله در 7 دور حضور داشته و توانسته 7 طلا، 10 نقره و 11 برنز به دست بیاورد.

این شناگر اسپانیایی حالا به رکورد تعداد مدال‌های مایکل فلپس اسطوره آمریکایی در المپیک رسیده است. البته که مرغوبیت مدال‌های فلپس به مراتب بیشتر است و‌ ۲۳ مدال او از ۲۸ مدال، طلاست.

الهام صالحی دلیل عدم دستیابی خودش به مدال را قدر بودن رقبا عنوان کرد. او همچنین گفته یک پرتابش توسط داوران محاسبه نشده است.

در جریان مسابقه 1500 متر مردان در کلاس T11 در پارالمپیک 2024 در پاریس راهنمای ورزشکار لهستانی با فدور روداکوف، دونده روسی برخورد کرد. در پی این حادثه مشکوک دونده روس روی زمین افتاد و نتوانست به مسابقه ادامه دهد. طرف روسی علیه نتایج این رشته درخواست تجدید‌نظر داد که بعدا تصمیم‌گیری خواهد شد.

تیم ملی گلبال ایران که در مرحله گروهی برابر فرانسه به برتری رسید، با برزیل مساوی کرد و به آمریکا باخت، امروز باید برابر اوکراینی بازی کند که این تیم هم دیروز شکست سنگینی را مقابل چین متحمل شد و در نهایت در رده دوم گروه خود ایستاد. این نبرد حساس از ساعت 16:30 به وقت تهران برای رسیدن یکی از دو تیم به نیمه نهایی برگزار می‌شود.

الهام صالحی در پرتاب وزنه کلاس F۵۴ بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از کسب مدال بازماند. او امروز دوشنبه با بهترین پرتاب خود به میزان ۷.۴۶ متر در جایگاه پنجم قرار گرفت.

“زارزا گلوریا” از مکزیک در این ماده با پرتابی به میزان ۸.۶ متر به مدال طلا دست پیدا کرد. “الیزابت رودریگس” برزیلی با ۷.۸۲ نقره‌ای شد و مدال برنز به “نورخان قربانووا” از ازبکستان با پرتاب ۷.۷۵ رسید.

تیم میکس کامپوند ایران متشکل از فاطمه همتی و هادی نوری که در دو روز اخیر در بخش انفرادی مردان و زنان مسابقه داده‌اند، در دور نخست استراحت خورده و باید از حدود ساعت 18:20 امروز برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف رقیب خود برود.

مریم کاظمی‌پور، نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک و معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در محل برگزاری مسابقات پارادوومیدانی حضور دارد.

حتما ببینید

خلاصه بازی رئال سوسیداد 0 – رئال مادرید 2 (گزارش اختصاصی)

به گزارش اخبار اسپرت: خلاصه بازی رئال سوسیداد – رئال مادرید در چارچوب هفته 5 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *