چه کسی سرمربی استقلال را انتخاب می‌کند

به گزارش اخبار اسپرت: پروسه انتخاب سرمربی جدید استقلال بیش از حد طولانی شده و با گذشت 9 روز از جدایی جواد نکونام، هنوز به درستی مشخص نیست که چه کسی در باشگاه مأمور توافق با سرمربی بعدی است. در ادامه مطلب با سایت اخبار اسپرت ما را همراهی کنید.

چه کسی سرمربی استقلال را انتخاب می‌کند

9 روز از زمانی که جواد نکونام با استعفای خود از هدایت استقلال کنار رفت گذشته و همچنان باشگاه موفق به توافق با سرمربی جدید نشده است. در این مدت، اسامی متعددی به عنوان گزینه‌های هدایت استقلال در رسانه‌ها مطرح شده‌اند، اما هر بار هواداران با شنیدن نامی جدید و تأخیر در تصمیم‌گیری، بیش از پیش نگران و ناامید می‌شوند. حالا کاسه صبر هواداران لبریز شده و آن‌ها می‌پرسند که چرا پروسه انتخاب سرمربی اینقدر طولانی شده است.

یکی از پرسش‌های اصلی این است که چه کسی در حال حاضر مسئول مذاکره با سرمربی جدید است؟ آیا فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال، مأمور مذاکره شده یا احمد شهریاری، رئیس هیئت مدیره با نظر هلدینگ خلیج فارس که مالکیت باشگاه را در دست دارد، این فرآیند را مدیریت می‌کند؟ به نظر می‌رسد ابهام در تصمیم‌گیری و نبود شفافیت باعث شده که این فرآیند بیش از حد طولانی شود و هواداران سردرگم باشند.

این در حالی است که استقلال باید اول آبان در یک بازی حساس از لیگ نخبگان به مصاف النصر برود، اما میزبانی این بازی نیز با دستور AFC از استقلال گرفته شده و حتی محل برگزاری مسابقه هنوز مشخص نیست. این مسئله مزید بر علت شده و نگرانی‌ها را دوچندان کرده است. زمان به سرعت در حال از دست رفتن است و هر لحظه‌ای که سرمربی جدید معرفی نمی‌شود، فرصتی برای آماده‌سازی تیم از دست می‌رود.

اکنون لیگ به دلیل فیفا دی تعطیل است و این بهترین فرصت بود تا سرمربی جدید به تیم ملحق شود، با بازیکنان آشنا شود و تیم را برای بازی‌های پیش رو، از جمله دیدار با ذوب آهن و بعد از آن بازی حساس با النصر، آماده کند. اما همچنان سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت تیم را تمرین می‌دهد، و این بلاتکلیفی می‌تواند به ضرر استقلال تمام شود.

این در حالیست که رقیب آینده آسیایی استقلال، النصر، پس از اخراج کاسترو، سرمربی مشهور پرتغالی، بلافاصله استفانو پیولی، سرمربی سابق میلان را به خدمت گرفت و حالا زیر نظر این ایتالیایی سخت‌گیر، به کار خود ادامه می‌دهد. در استقلال اما، بازی با نام‌ها و مطرح شدن اسامی نه چندان خوشایند و کارنامه‌دار، تبدیل به سرگرمی روزانه هواداران آبی‌ها شده است. چیزی که تاثیرش را در روند کاری تیم و تمرینات زیر نظر سهراب بختیاری‌زاده نیز خواهد گذاشت، چرا که اگر قرار به حضور مربی خارجی باشد، طبیعتاً آنچه بین بازیکنان و مربی موقت پیش خواهد رفت، تا حدی مخدوش خواهد شد.

البته که با توجه به شرایط فعلی، استخدام سرمربی خارجی با بودجه محدوده استقلال، کار ساده‌ای هم نیست و شاید آن گزینه مطلوب، در نهایت برای کار به ایران نیاید و همین موضوع، کار گروه انتخاب کننده را دشوار می‌کند. گروهی که البته هیچ کدام از ما از میزان تخصص یا صلاحیتش برای انجام این کار خطیر با خبر نیستیم.

استقلال در 10 سال گذشته، تجربه‌های خوشایند و ناخوشایندی با سرمربیان خارجی داشته و جالب اینکه تنها قهرمانی این تیم نیز با حضور یک مربی ایرانی به نام فرهاد مجیدی رقم خورده است. مربی‌ای که پس از استقلال، تبدیل به یکی از لژیونرهای مربی‌گری در منطقه خلیج فارس شد، شانسی که غالباً به مربیان ایرانی داده نمی‌شود.

حتما ببینید

باقری: خوشحالم که به پرسپولیس برگشتم

به گزارش اخبار اسپرت: کریم باقری می‌گوید از بازگشت به پرسپولیس بسیار خوشحال است. در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *