پیروزی شاگردان برانکو مقابل استرالیا

به گزارش اخبار اسپرت ، شاگردان برانکو با تساوی مقابل استرالیا اجازه ندادند حریف‌شان یک قدم به جام جهانی ۲۰۲۲ نزدیک شود. در ادامه مطلب با سایت اخبار اسپرت ما را همراهی کنید.

پیروزی شاگردان برانکو مقابل استرالیا

به گزارش “اخباراسپرت”، در آخرین مسابقه هفته هشتم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا که از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در گروه B این رقابت‌ها برگزار شد، تیم‌های ملی عمان و استرالیا در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به مصاف هم رفتند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ که تا پیش از مسابقه امشب ۷ امتیاز داشتند و بخاطر فاصله ۷ امتیازی با تیم رده سومی استرالیا، فقط و فقط نیازمند کسب پیروزی در این بازی برای زنده نگه داشتن شانس صعودشان به جام جهانی ۲۰۲۲ از طریق پلی‌آف بودند، نمایش پایاپای برابر حریف خود ارائه دادند ولی در نهایت به یک نتیجه بی‌فایده برای هر دو تیم رسیدند.

استرالیا در دقیقه ۱۴ با خطایی که فایز الرشیدی، دروازه‌بان عمان مرتکب شده بود، یک پنالتی به دست آورد که جیمی مکلارن با شوت تماشایی به کنج سمت راست دروازه موفق شد گل اول بازی را برای کانگوروها به ثمر برساند.

برانکو ایوانکوویچ که نمی‌خواست بازنده این مسابقه باشد، در شروع نیمه دوم دو تغییر در ترکیب تیمش به وجود آورد تا نمایش هجومی‌تری ارائه بدهند که تعویض‌های او جواب داد و آنها موفق شدند کار را به تساوی بکشند.

عمان که در نیمه اول با وجود نمایش پایاپای مقابل استرالیا هیچ شوت در چارچوبی نداشت، در دقیقه ۵۴ روی پاس در عرض المنذر العلوی و شوت تماشایی عبدالله فواز از پشت محوطه جریمه به زیر طاق دروازه به گل تساوی دست یافت تا امیدهایش برای کسب پیروزی در این دیدار خانگی زنده شود.

کانگوروها پس از دریافت این گل دوباره نمایش هجومی ارائه کردند و پس از فشار زیادی که روی دروازه عمان داشتند، در دقیقه ۷۹ روی یک سانتر از جناح چپ و کار تمرین شده، با پاس به عقب میشل دوک با ضربه سر و شوت چکشی آرون موی که فایز الرشیدی نظاره‌گر توپ بود، به گل دوم رسیدند.

در شرایطی که استرالیایی‌ها خوشحال از کسب پیروزی و افزایش شانس صعودشان به جام جهانی بودند، در دقیقه ۸۷ پس از پاس در عمق المنذر العلوی و خطایی که فران کاراچیچ، مدافع راست استرالیا روی محسن الغسانی تعویضی مرتکب شد، شاگردان برانکو ایوانکوویچ یک ضربه پنالتی به دست آوردند.

عبدالله فواز که یک گل زیبا به ثمر رسانده بود، ضربه پنالتی عمان را با شوت به سمت راست دروازه و خلاف جهت شیرجه گلر استرالیا تبدیل به گل کرد تا بازی در لحظات پایانی با تساوی دو بر دو دنبال شود.

در آخرین دقایق مسابقه استرالیا سراسر حمله شد تا در این بازی خارج از خانه سه امتیاز را بگیرد و حتی یکبار هم در دقیقه ۲+۹۰ به تور کنار دروازه عمان زد، اما در نهایت جدال شاگردان برانکو مقابل کانگوروها با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت.

تیم ملی عمان با نتیجه‌ای که امشب به دست آورد، ۸ امتیازی شد و در جایگاه چهارم جدول گروه B مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا ماند و با توجه به اینکه در فاصله دو مسابقه مانده تا پایان این رقابت‌ها فاصله ۷ امتیازی با استرالیا پیدا کرد، شانس صعود به پلی‌آف جام جهانی را هم از دست داد.

استرالیا نیز با فرصت‌سوزی و تساوی در دیدار مقابل شاگردان برانکو، ۱۵ امتیازی شد و در رتبه سوم جدول این گروه ماند تا نتواند فاصله خود با تیم‌های ۱۹ امتیازی عربستان و ۱۸ امتیازی ژاپن را کاهش بدهد.

تیم ملی فوتبال استرالیا در دو مسابقه آینده‌اش به ترتیب باید از ژاپن میزبانی کند و در عربستان به مصاف سعودی‌ها برود که برای کسب سهمیه مستقیم جام جهانی ۲۰۲۲ نیاز به کسب پیروزی یا حداقل یک برد و یک مساوی(در صورت عدم نتیجه‌گیری ژاپن) دارد.

حتما ببینید

پاداش ویژه قهرمانی برای بازیکنان سنگال

به گزارش اخبار اسپرت ، مکی سال، رییس‌جمهور سنگال به دلیل قهرمانی این کشور در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *